Claudio Puntin (Elveţia) – clarinet, clarinet bas
Chris Dahlgren (SUA) – contrabas, viola da gamba
Nadia Trohin (România/Moldova) – voce
Mircea Tiberian (România) – pian
„Pe 7 septembrie vom cânta la Bucharest Jazz Festival într-un grup pe care l-aș putea numi «Aninenin» sau tot așa de bine «Ineninan», dacă nu mă așez pe mine primul în listă. Mai clar: multe ansambluri îşi iau numele după inițialele sau primele litere din numele muzicienilor. Eu m-am gândit să le încerc pe cele de la sfârșit și au ieșit respectivele combinații. Dacă n-ar trimite atât de tare la INSANE, poate că ar merita insistat cu unul dintre aceste nume. Lăsând gluma la o parte, în acest concert vor apărea Claudio PuntIN la clarinete, Chris DahlgrEN la contrabas, Nadia TrohIN – voce, și subsemnatul TiberiAN, la pian. Muzica va include, în mare parte, compoziţii ale membrilor grupului, dar şi câteva piese din folclorul românesc mai vechi. Cum intenţionăm să ne asumăm pe rând sau simultan rolul de interpreţi, improvizatori sau aranjori spontani, nu avem în vedere o încercare de recompunere a detaliilor în gen «cover», ci o recreere deschisă stilistic a temelor propuse, o reimaginare a acestora într-un limbaj universal cum este jazzul. Demersurile noastre se vor plasa undeva între instant composing, folclor imaginar şi jazz. Sunt teritorii unde toţi patru avem oarecare experienţă şi probabil vom merge într-acolo, aşa cum am mai făcut-o şi alte dăţi. Dar de ce «Now as Then» sau «Acum ca şi atunci»? Pentru că o muzică, dacă se vrea adevărată, nu are nici acum, nici atunci, nici aici şi nici acolo. Ea trebuie fie pretutindeni, acum ca şi atunci.” Mircea Tiberian
Mircea Tiberian (România) – pian
Este unul dintre artiştii care s-au bucurat de o evoluţie complexă şi spectaculoasă în muzica românească a ultimelor decenii. Activitatea sa muzicală s-a materializat în mii de concerte şi peste douăzeci de albume realizate sub nume propriu. Printre cele recent apărute se numără „Both Sides of the River” (Tiberian, Dahlgren, Betsch), „Rosa das Rosas”, cu Maria Răducanu şi Lisle Ellis, „Dance around the Dragon Tree”, în duet cu Maurice de Martin, „Back to My Angel” şi „Looking forward to the Past”, albume solo apărute în 2019, respectiv 2020.
Mircea Tiberian are, în acelaşi timp, un rol esenţial în pedagogia jazzului şi a muzicii improvizate, fiind iniţiatorul primului şi celui mai important departament de jazz şi muzică pop din România. În calitate de profesor universitar doctor, el conduce, de la înfiinţare (1990), secţia de jazz a Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti, unde s-au iniţiat cei mai mulţi dintre muzicienii de jazz români ai ultimelor decenii.
Mircea Tiberian a primit de cinci ori premiul pentru „Compoziţie de jazz” al Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România, ultima oară în 2012 pentru albumul-antologie „Jazz Inside Out”.
Claudio Puntin (Elveţia) – clarinet, clarinet bas
În tinerețe, Claudio Puntin a cântat muzică tradițională la muzicuţă, cu fratele și tatăl său, în festivalurile rurale din Friuli, Italia. A început să cânte la clarinet la vârsta de 9 ani. Din 1987 până în 1993 a studiat clarinet, clarinet bas, jazz și muzică contemporană la Köln și Rotterdam. A participat regulat la cursurile lui Sergiu Celibidache, pe care îl descrie ca fiind unul dintre cei mai importanți profesori ai săi.
Colaborează regulat cu Orchestra Simfonică a Radiodifuziunii Bavareze, Lucerne Jazz Orchestra, WDR Symphony Orchestra Cologne, WDR Big Band şi cu artiştii Skúli Sverrisson, Samuel Rohrer, Nils Wogram, Ricardo Villalobos.
În calitate de compozitor și producător, a creat muzică pentru piese radiofonice, filme, teatru și expoziții. A scris coloanele sonore pentru diverse filme, printre care „Sunset in Venice” (Venice Short Film Award) de Spiros Taraviras, și a lucrat ca muzician de studio în filme precum „Beyond Silence” (nominalizat la Oscar). Claudio Puntin a primit numeroase premii, cum ar fi Southern Comforts Jazz Musician of the Year, în 1999 – Essen Jazzpot (Germania). În 2000 a primit Werkjahr al Cantonului Zug, iar în 2004 a fost câștigătorul premiului întâi acordat de Westdeutsche Rundfunk din Köln.
Chris Dahlgren (SUA) – contrabas, viola da gamba
În anii de formare, contrabasistul american Chris Dahlgren a experimentat toate genurile muzicale contemporane, începând cu muzica rock şi continuând apoi cu jazzul mainstream în cluburile din oraşul adolescenţei sale, Cincinnati. Aici a avut ocazia să cânte cu personalităţi ale jazzului mondial precum Herb Ellis, Red Rodney, John von Ohlen, Art Lande, Charles Tolliver, Joe Lovano. Primele discuri pe care le-a realizat sunt tributare rockului alternativ, cu largi deschideri către jazzul modern. Ulterior, a studiat compoziţia la Wesleyan University cu personalităţi ale muzicii contemporane, precum La Monte Young şi Anthony Braxton, cu acesta din urmă realizând mai târziu, în duo, albumul „ABCD” (2006). În perioada de intensă activitate de la New York, Chris Dahlgren s-a implicat în numeroase proiecte, gravitând între contemporary jazz şi avangardă. Tot în acei ani a înregistrat albumul de autor „Slow Commotion”, avându-i ca parteneri pe chitaristul Ben Monder şi percuţionistul Kenny Wollesen. Chris Dahlgren şi Mircea Tiberian, împreună cu percuţionistul german Maurice de Martin, au realizat în România două proiecte discografice în trio, intitulate „Intelligence Is All Around” şi „Raphael”, iar apoi „La margine de Bucureşti”, alături de tânăra cântăreaţă Nadia Trohin. Dahlgren apare cu Mircea Tiberian şi bateristul american John Betsch pe albumele „Ulysses”, apoi „Both Sides of the River” în proiectul de muzică improvizată Tiberian/Dahlgren/Betsch – grup care a funcţionat mai bine de 15 ani.
Nadia Trohin (România/Moldova) – voce
Este o artistă care şi-a cucerit, încă de la debut, un loc aparte printre cântăreţele de jazz notabile ale României. Portofoliul său muzical conţine numeroase apariții în emisiuni de televiziune și radio, la festivaluri în parteneriate cu muzicieni români reprezentativi – Nicolas Simion, Cristian Soleanu, Cătălin Milea, ori în formule internaţionale cu Chris Dahlgren, John Betsch, Christian Lillinger, Jerzy Małek, Jeszenszky György şi mulţi alţii. În 2011 a început colaborarea cu Mircea Tiberian, alături de care a avut zeci de apariţii cu proiecte muzicale vizând adaptări jazzistice ale unor piese din aria muzicii uşoare româneşti interbelice sau recente, precum şi din folclorul autentic. Cei doi au realizat împreună şi două albume discografice: „La margine de București” (2012) şi „Aleea cosmonauţilor” (2020).
Nadia Trohin activează şi în zona educaţiei muzicale, fiind profesor de canto jazz la Universitatea Națională de Muzică din București.